The art of pricing
Stel je voor: je hebt een product waar je 100% in gelooft, iets waarvan je weet dat mensen er dol op zullen zijn. Maar hoe bepaal je nu de juiste prijs? De juiste prijs bij het juiste product op de juiste plaats is essentieel voor de verkoop en uitstraling van je winkel.
Wist je bijvoorbeeld dat zelfs kleine details zoals het gebruik van het €-teken invloed kunnen hebben op hoe een bezoeker je prijzen waarneemt? Uit onderzoek blijkt dat het weglaten van dit teken ervoor kan zorgen dat mensen minder associaties hebben met het uitgeven van geld.
TIP: laat het euro teken weg in je signage en prijsstickers maar plaats deze wel op de kassabon!
Als het aankomt op het bepalen van de prijs, zijn er verschillende aspecten om rekening mee te houden. Denk aan de waarde van je product, de concurrentie, en zelfs zoals net al gezegd, psychologische factoren die invloed hebben op de perceptie van prijs door je klanten.
Het bepalen van je prijs door het toepassen van een mark-up, dus het inkoopbedrag x 2.5 bijvoorbeeld te vermenigvuldigen, is te eenvoudig. Dit zorgt er niet voor dat je controle krijgt over je inkoopkosten. Dat is een van de redenen waarom ik deze methode altijd af raad.
Het werken met procenten en in assortimentsgroepen is dan iets wat ik wel aanraad. Hiervoor heb ik dan ook mijn eigen methode ontwikkeld, een die naadloos aansluit bij de leisure en retail branche.
In mijn gratis e-book vind je nog meer van dit soort waardevolle tips, maar vooral vertel ik je over mijn eigen ontwikkelde methode om je te helpen een prijs te bepalen voor een product. Een methode waarmee je op basis van aandacht, precisie en gevoel de prijs kan bepalen voor je product.
Wil je meer weten over deze methode, dan kan je deelnemen aan de workshop "The Price & Product Workshop" . Daar duiken we dieper in op dit onderwerp en delen we waardevolle inzichten en tips om je te helpen de perfecte prijsstrategie te bepalen voor jouw bedrijf.
Denk aan het afronden van prijzen, het consistent houden van je prijsbeleid, en het bepalen van prijzen die recht doen aan de waarde van je producten. Klinkt goed? Dat dachten we al!
Dus, waar wacht je nog op? Neem een kijkje op onze workshop pagina en meld je aan voor "The Price & Product Workshop". Dit is jouw kans om je bedrijfswinst te optimaliseren, je voorraadpositie te versterken, en meer ruimte te creëren voor inkoop. Mis het niet!
En vergeet niet om je ook aan te melden voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle tips, trends en updates op het gebied van retail in leisure en nog veel meer.
Klaar om de volgende stap te zetten?
Tot snel!